SPEELDAG 13 seizoen 2023 - 2024

SV GRASHEIDE - KFC HALLAAR(8 tegen 8) 4 - 2

SV GRASHEIDE - KFC HEIKANT 12 - 7 

SV GRASHEIDE - KFC PEULIS 11 - 3

3 thuiswedstrijden en 3 thuisoverwinningen. De wedstrijd met onze ene ploeg werd thuis afgelast tegen Hallaar en ik had gevraagd deze in te halen en hierbij 8 - 8 te spelen. Iedereen kon en ik opteerde voor een voltallige ploeg. 

Tijdens kwartje 1 + 2 was Grasheide de betere ploeg. We kwamen snel 2 - 0 voor en we kregen nog enkele mooie kansen bijeen gevoetbald. En bij 3 - 0 had ik het gevoel dat de wedstrijd gespeeld was alleen kantelde dan de wedstrijd een beetje tijdens het einde van kwartje 2 en kwartje 3. Hallaar kreeg nu de betere kansen en kwam terug tot 3 - 2. Tijdens kwartje 4 ging het op en af maar Grasheide kon toch de overwinning naar zich toe trekken temeer Liam ons tijdens onze mindere periode recht hield.

Er waren duidelijk nog werkpunten we kropen teveel bij elkander en maakten te weinig ruimte. De tegenstander maakte dezelfde fout waardoor teveel het spel op een korte ruimte lag en combinaties moeilijk waren.

Speeldag 13 zijnde de voorlaatste speeldag van het seizoen en onze laatste thuiswedstrijden. Groepje 1 met Vic/Victor kapitein/Bas/Bruce/Mil/Senne/Jeppe en Liam een halve wedstrijd als speler. Kwartje 1 was vrij gelijkopgaand en Heikant kreeg zelfs de betere kansjes, maar naarmate de wedstrijd vorderde nam Grasheide het spelbeeld over. Grasheide kreeg nu de betere kansen en we wisten ook te scoren 1 - 0 na kwartje 1.

Kwartje 2 was top, vooral de manier waarop we soms scoorden tot 2 - 3 keer toe onbaatzuchtig de pas geven, genieten!!! In dit kwartje was Grasheide heer en meester en de score liep op tot 6 - 0 na nogmaals goede inzet, goed passenspel en zowel aanvallend als verdedigend elke speler die zijn taken uitvoert.

Ook tijdens kwartje 3 had Grasheide de bovenhand alleen zat er nu iets meer evenwicht in de wedstrijd. Heikant kon ook 2 keer scoren, Grasheide scoorde 3 keer tot een 9 - 2 tussenstand. 

Tijdens kwartje 3 begonnen we nog sterk maar erna dachten onze jongens teveel aan een doelpunt maken. Enkele spelers willen altijd vooraan staan om te scoren maar voetballen is niet alleen scoren maar ook verdedigen, ik had bewust om de beurt een speler vooraan gezet. We vergaten dit verdedigen grotendeels waardoor Heikant terug in de wedstrijd wat kwam en ik denk tot 3 keer toe stonden er meerdere spelers vrij voor doel. Uiteindelijk tot een 12 - 7 eindstand.

Tijdens kwartje 2 legden we de basis van de overwinning met ook mooie doelpunten. Alleen in het laatste kwartje kwam er duidelijk een pijnpunt naar boven met name verdedigen!!!!Ik liet enkele fases passeren ook al omdat de wedstrijd gespeeld was, ik deels de jongens van wedstrijd 2 moest opvangen en ook Jelle van de U10 zijn wekelijkse briefing kwam doen. Doel is om te leren en omgaan ook met het feit dat de trainer je niet altijd vooraan kan zetten. 

Op naar de wedstrijd tegen Peulis met kapitein Tibe/Jules/Wout/Tibo/Liam als keeper en Alexander. Omdat de U10 nog een gekwetste speler hadden tijdens hun wedstrijd diende Wout bijna een volledige wedstrijd met hen mee te spelen, Liam speelde een halve wedstrijd al vooraf maar de 4 andere jongens waren volledig fit. Al moet ik zeggen dat ik kwartje 1 iets te slap naar onze gewoonte vond, we stonden wel 2 - 0 voor maar de grinta, de combinaties die we kunnen op de mat leggen kwamen er te weinig uit.

Ook tijdens kwartje 2 bleven we onder ons niveau maar misschien ben ik wel veel te kritisch aan het worden. De tegenstander(s)die onze ploeg bewierrookt(volgens de woorden van hun trainer " ik was onder de indruk van jullie ploeg vorige keer " sprak hij me aan voor de match, het doet me wel iets. Alleen was hier van de eerste 20 minuten niets van terug te vinden, we waren beter maar te slordig, niet scherp genoeg in de duels, teveel fouten keuzes/passen, de 2de bal teveel voor de tegenstander. Maar plots schoten we wakker en vonden we de combinaties terug met enkele uitgespeelde doelpunten, zo kregen we meermaals een speler alleen voor doel en liepen we uit tot een 6 - 1 ruststand.

Ook tijdens kwartje 3 vond ik ons tempo nog iets te laag maar de tegenstander kreeg wel weinig kansen. We liepen uit tot 7 - 2 maar opnieuw kregen we toch tijdens het laatste kwartje terug de combinaties op de mat en zo liepen we ook uit tot 11 - 3 eindstand.

Groepje 1 behaalt 5 overwinningen - 6 nederlagen en 1 gelijkspel. Groepje 2 zit aan 12 overwinningen en 1 gelijkspel. Je wint met 11 - 3 en toch speelden we zeker niet onze beste wedstrijd alleen op bepaalde momenten deden we de acties en konden we zo toch ruim afstand nemen. Na de wedstrijd stelde ik me dan ook de vraag was ik echt niet te kritisch. De jongens spelen een prachtseizoen en dan  al deze mooie momenten, als ik zie hoe jullie gegroeid zijn, ik kan enkel maar zeggen respect jongens, we kunnen niet verwachtten dat het altijd top is. Volgend seizoen spelen we 8 tegen 8 en belangrijk hierbij is je hebt het gezien de inzet is heel belangrijk en ook het verdedigend compartiment hierbij, aan dit punt gaan we nog heel hard moeten werken willen we ook volgend jaar hetzelfde op de mat leggen.

Volgende week de laatste competitiewedstrijden als U9 op SC Keerbergen en KSK Heist.

Jurgen


Reacties

Populaire posts van deze blog

SPEELDAG 2

SPEELDAG 6 seizoen 2024

SPEELDAG 12 SEIZOEN 2023 - 2024