SV GRASHEIDE U8 - U9 8 - 6

Vooraf had ik met enkele teams al afgesproken mogelijk een vriendenwedstrijd eens te spelen op 10/12, alleen aangezien de U9 elke week spelers thuis laat en wijzelf ook dikwijls met 10 man zijn stelde ik aan Jerry de trainer van de U9 voor om eventueel onderling eens te spelen en dan 8 tegen 8 op het veldje achteraan. Dit veldje is ook niet te groot voor 8 tegen 8 en zodoende zou iedereen veel kunnen spelen. 

Oorspronkelijk had ik ook 8 spelers alleen Jeppe haakte op het einde af met een oorontsteking. Zodoende waren er 7 spelers present zijnde Liam - Senne - Bas - Wout - Jules - Tibe en Tibo. Victor - Vic en Fenna konden niet aanwezig zijn maar de U9 had 9 spelers en zodoende was net voor de wedstrijd de afspraak dat de U9 1 sterkhouder met ons zouden laten meedoen. Hierbij gingen we dan evolueren wat dit na 15 minuten zou geven, desnoods konden we 2 spelers wisselen alhoewel het altijd fijner is groep per groep te laten spelen. Toen al afgesproken was welke speler met ons zou meedoen werd er plots een wit konijn uit de hoed getoverd. Twan de broer van een U9 speler en zelf U10 speler zou met ons meespelen bovendien speelt deze jongen heden bij Westerlo, voorheen bij Grasheide. Uiteindelijk zou hij onze groep vervoegen en kon iedereen van ons een volle wedstrijd meespelen. 

En wat het doel was om een gelijkopgaande wedstrijd te hebben lukte ook. Aangezien ik de ploeg al gezet had en de U9 die met ons zou meedoen staartje zou gaan spelen, ging Twan deze rol overnemen. En om eerlijk te zijn we speelden vandaag vol overgave, we stonden meer dan ons mannetje, in feite ging het spel mooi over en weer. Uiteindelijk konden de U9 op het einde van het eerste kwartje 2 keer scoren, maar we speelden heel goed mee.

In kwartje 2 besliste ik dan om Twan centraal in het midden te plaatsen. Gevolg was dat we nu veel meer kansen kregen maar heel de ploeg stond er vandaag zo ook de passing naar die jongen waar ook een doelpunt uit kwam, de heerlijke pas van Tibo, Tibe - Wout en Jules die hun lijn meermaals afliepen en dreigend waren, Liam en Senne die centraal veel toeliepen en Bas die een ijzersterke partij speelde, echt ik was trots vandaag en dit was boven mijn verwachtingen. Zo kwamen we 2 - 4 voor tot een 3 - 4 ruststand.

Elke paslijn werd goed dichtgelopen, ik kon enkel maar fier zijn. Ook in kwartje 3 ging het op en af tot een 5 - 5 tussenstand.

En toen in kwartje 4 we op 6 - 5 kwamen was het kantelpunt van de wedstrijd Senne die de bal van de lijn keerde. Meteen erna kwamen we 7 - 5 voor en alhoewel het nog spannend werd na de 7 - 6 konden we op het einde nog een doelpunt scoren tot een 8 - 6 eindstand. 

Laat ons duidelijk zijn zonder Twan was er een duidelijk verschil geweest alhoewel we vandaag heel heel sterk speelden terug op ons niveau van 1.5 maand geleden net voor onze slechtste wedstrijd op Beerzel. Na deze wedstrijd liep het iets stroever en was de scherpte er soms wat uit. Je kunt ook anderzijds niet verwachten dat het elke week top is maar vandaag 1 woord TROTS!!! In een filmpje zie je goed hoe we bij balverlies blijven druk zetten en het de tegenstander moeilijk maakten, hetgeen de laatste weken toch minder was. 

Tijd voor enkele weken rust dit mag ook eens. Op 29 december spelen we een indoor tornooi van zodra de info stuur ik dit door, ook als ik de kalender heb na nieuwjaar. 

Ik wens iedereen sowieso fijne eindejaarsfeesten en ik hoop dat wat ik vandaag zag we volgend jaar ook kunnen brengen. Ik wil verder ook de ouders bedanken voor hun engagement  mede vandaag, de U9 trainer sprak er me persoonlijk over aan hoe sterk die in onze groep aanwezig is!!! Dikke dikke merci hiervoor

jurgen






Reacties

Populaire posts van deze blog

SPEELDAG 2

SPEELDAG 6 seizoen 2024

SPEELDAG 12 SEIZOEN 2023 - 2024