KFC PUTTE - SV GRASHEIDE 9 - 6

 Alhoewel we niet op Baal speelden, baalde ik toch na de derby op Putte. Ok winnen of verliezen het is niet het belangrijkste maar toch moet ik toegeven dat ik vandaag echt wel wilde winnen. Zeker als supporters van de tegenpartij heel fanatiek beginnen te zijn komt nog meer de drive boven om hun gezichten te zien na wedstrijdverlies. Net zoals tegen Beerzel waren er enkele (groot)ouders langs de kant die heel hard in het spel opgingen.

We speelden op het A veld in Putte en wat opvalt, dat dit heel groot is. een heel mooi veldje maar fysiek moet je hier wel in orde zijn. Op uitzondering van Bas en Victor was iedereen present waarbij ik telkens 4 spelers wisselde na ongeveer 7.5 minuut en de keeper in doel bleef staan. Ik startte met Liam - Tibe - Senne - Vic en Fenna waarna Jules - Tibo - Wout en Jeppe de laatste 4 kwamen vervangen, Liam bleef als doelman dan op het veld staan. Om de 15 minuten wisselde ik wel van doelman. 

Het was trouwens een wedstrijd waar ik steeds het gevoel had dat we deze winnend zouden afsluiten. Het spel ging altijd goed op en af, het scoreverloop was bijzonder spannend maar op de cruciale momenten kantelde de wedstrijd telkens in het voordeel van de tegenstander. Hier speelde de scheids op een zeer subtiele manier zonder dat het hard opviel een heel belangrijke rol in. We gaan het niet op de scheids steken, ik blaas zelf regelmatig wedstrijden en commentaar geven is altijd makkelijk langs de kant maar door zo kortbij te staan was het toch duidelijk dat we hier met een THUISFLUITER te maken hadden. Af en toe coachte hij mee de spelertjes(in Baal deed een ouder als scheids dit ook), zo was er een vrije trap in ons voordeel waarbij hij eerst de bal veel schuinser ging leggen, ik wilde Jules roepen die staartje stond om op doel te trappen als rechtsvoetige en met een goede trap was dit zeker een mogelijkheid waarbij Wout de pas zou geven en op het moment dat ik Jules tot bij mij riep, zegt de scheids ja doe maar waardoor de vrije trap genomen wordt, die onderschept wordt, waarbij mijn staartje uit positie is en waaruit een doelpunt komt. Ik gaf nochtans aan effe te wachten. Zo zetten we druk in kwartje 2 + 3 waarbij de gelijkmaker in de lucht hing en hij affluit 30 seconden voor tijd(1 keer zelfs al op 14 min 15 seconden), terwijl als we wisselden dit snel al 30 - 40 seconden in beslag nam. En tijdens het laatste kwartje weliswaar als de wedstrijd gespeeld was laat hij bijna 2 minuten overspelen omdat Putte in de aanval was. Maar nog het ergste tot 3 - 4 keer toe loopt hij in de weg van de paslijn van een vrije speler waardoor die de pas gewoon niet kan geven of zelfs de speler met moeite zag. Langs de kant valt dit niet altijd op maar dit was wel effectief en heel sluw gedaan maar totaal niet sportief. 

Soit de schuld op de scheids steken zou al te makkelijk zijn en het laatste wat ik wil dat hierdoor een discussie zou ontstaan tijdens het spel(heb er ook niets over gemeld trouwens), we speelden zeker niet slecht maar de laatste pas werd dikwijls te laat, of niet zuiver genoeg gespeeld en regelmatig liepen we zelf onze eigen ruimte toe en wilden we met 2 naar doel trappen waarbij de ene speler voor de andere wat in de weg liep. Putte had ook wel een goede doelman, enkele spelers met een heel goede trap(tijdens de opwarming viel me dit al op)en speelde wel iets beter dan ons in positie, hierin zat het verschil want voetballend vond ik dat Grasheide de bovenhand had. We kwamen trouwens 1 - 0 voor, Putte kwam dan 1 - 2 voor, Grasheide kwam weer 3 - 2 voor en zo ging het op en af tot telkens Putte een doelpunt voor stond, Grasheide drukte voor de gelijkmaker maar Putte dat telkens een dubbele voorsprong kon uitbouwen. Grasheide dat terug tot een doelpunt verschil kwam, en pas 5 minuten voor tijd Putte dat de doodsteek(niet letterlijk lezen he))) gaf door opnieuw 2 doelpunten uit te lopen. De wedstrijd was hiermee gespeeld alhoewel er vandaag echt wel meer in zat. 

Werkpuntjes zeker het verdedigen in balverlies, het iets sneller passen en het uit positie spelen waardoor een speler van Putte die vooraan bleef staan een paar keer kon scoren(later op een groot veld is dit wel buitenspel uiteraard). Niettemin qua inzet geen gebrek en ook in de duels stonden we meer dan ons mannetje(of vrouwtje voor Fenna). Met als uitschieter toch Senne die naar mijn vermoeden Frosties als ontbijt had genomen want hij speelde met veel TIJGERKRACHT. Echt supersterke match.

De heenronde zit erop. Baal steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Ook Heikant heeft 2 hele goede spelers maar met de rest van de ploegen kunnen we ons echt wel meten. Laat het doel zijn om in de terugronde minstens even goed te doen dan in de heenronde en zeker de kloof met bv Baal te verkleinen. 

Volgende week een thuiswedstrijd tegen Booischot. Ik zag deze ploeg nog niet spelen maar schijnbaar was de wedstrijd op Booischot heel gelijkopgaand. 

jurgen

 










Reacties

Populaire posts van deze blog

SPEELDAG 2

SPEELDAG 6 seizoen 2024

SPEELDAG 12 SEIZOEN 2023 - 2024